fredag 27 juli 2018

Veckans inköp, fler än planerat, ett boktips och en försäljning

Har under några veckor samlat på mig likviditet då jag räknar med lite goda köptillfällen under sommaren. Fick dock solsting i veckan och spenderade lite mer än planerat. Det blev följande inköp:
Chevron 
Anheuser Bush Inbev 
(det dricks en del öl denna sommar! Och jag gillar 3G Capital, läs gärna ”Dethroning the king” av Julie Macintosh om det fientliga förvärvet av Anheuser-Busch)
Colony Capital (tidigare ColonyNorthstar)
SSE Plc (kika på yielden)
Husqvarna
ABB
Skanska
HiQ
NCC

Min shoppingspree vägdes dock mer än väl upp av att jag sålde samtliga Capio. Den handlas nästan 10% över budet från Ramsay så det känns inte lönt att vänta på högre bud. Det som skulle bli en god långsiktig affär blev en fenomenal kortsiktig (nåja, över 1 år har jag haft dem). Ingen har blivit fattig på att realisera en vinst! Nu samlas pengarna på hög och så lägger jag in lite nya kurslarm och räknar med lite tillfällen senare under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar