måndag 6 augusti 2018

Courtagefri ETF handel

Gillar ni låga transaktionskostnader finns följande ETFer att köpa courtagefritt hos Degiro: https://www.degiro.se/data/pdf/se/Courtagefria_etfer.pdf
(Obs, inga affiliatelänkar hos mig)
Finns bl a Vanguards S&P 500 och ett stort antal iShares, Lyxor, DB m fl. (plus att svenska aktier handlas gratis upp till en mille.)

Hos Nordnet köper ni bl a XACT och ett gäng DB och iShares gratis som månadsspar. Själv köper jag XACT Högutdelande kontinuerligt där.

Har jag missat något sätt att ”gratisinvestera”?


4 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Har bytt från avanza till Nordnet, iaf när jag köper Xact Högutdelande. Ett av mina största innehav dessutom ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen orsak! Tyvärr är man tvungen att ha mer än en ”leverantör” idag då ingen är bäst på allt. Är du intreserad skrev jag lite om de olika alternativen den 30 maj.

      Radera
  2. Hur länge har du använt Degiro?
    Fördelar vs Avanza?
    Har de KF?
    /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej M, tack för kommentar. Degiro sedan i höstas. Kostnader är främsta fördelen, se mitt inlägg från 30 maj för mer info, men de har även marknader som AZA inte har. Sämre hemsida. Har bara ISK så jag handlar svenskt upp till MSEK och länder utan källskatt, t ex Storbritannien. Hälsningar, T

      Radera