fredag 27 april 2018

Hänt i veckan
Lite dåligt med tid i veckan så för utdelningar som trillar in har jag bara fyllt på lite i amerikanska månadsutdelande REITs. EPR properties (EPR), Chatham Lodging Trust (CLDT) och Omega Healthcare Investors (OHI). OHI har ju varit lite skakigt men utdelningen motsvarar en yield på över 10,3% så en liten slant där nu känns ok. På Stockholmsbörsen köptes lite SHB, Atlas, Nordea och Bonava under dippen. SHB och Atlas tillhör mitt "Keep forever"-innehav som fylls på lite då och då när det är rea, d v s kraftigare nedgångar. Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Ja men då passar jag på som första "riktiga" människa att kommentera.
    Du har en trevlig blogg och en rätt inriktning(inte trader)som passar mitt läsande. Jag kommer att kika in lite då och då så att du sköter dig :-) Jag saknar lite personlig information. Ungefär i vilken ålder du är och lite vad du gillar att göra på fritiden?

    Mvh // PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska skriva ett inlägg om min nuvarande investeringsfilosofi och hur den ändrats lite över åren.

      Radera
  2. Tack! Ska skriva ett inlägg om min nuvarande investeringsfilosofi och hur den ändrats lite över åren.

    SvaraRadera