tisdag 31 juli 2018

Lagt upp min bevakningslista

Har precis lagt upp en ”rå” version av min bevakningslista. Lägger in larm på bolagen i listan på nivåer jag finner attraktiva och prenumererar i vissa fall på presreleaser och liknande. I vissa bolag köper jag några minnesaktier för att ha bättre koll. Ska skriva lite bättre om varför jag valt bolagen och lägga till några jag har skrivit ned på andra ställen. Ska ev ta bort något bolag också t ex något som drog iväg innan jag agerade och något som inte blivit vad jag hoppats.

2 kommentarer:

  1. Tjena T. Nu ringer kurslarmet på AT&T. Frågan är bara om man vågar öka, själv har jag behåll på dem

    MVH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Myntaren! Tror som du, behåll, ett tag till. Jag är lite skeptisk till telecom bolag som skall köpa ”innehåll” och bli mediebolag. AT&Ts köp av TimeWarner tror jag inte riktigt på. Ta även Telia som exempel, kommer de som har ett telefonabonnemang hos Telia vilja se mer Tv4 eller Cmore bara för att Telia äger? Eller alla som har andra teleabonnemang? Fightas med Netflix, Youtube och alla ”play” kanaler är ingen barnlek. Well, investmentbankirer ska leva de med. Och varför drar sig medieexperter som Bonniers ur. Jag vet vad jag tror. Själv köpte jag Vodafone senast, som håller sig hyfsat till det de kan. Tänk på att de bytt från GBP till EUR ifjol om du kikar på utdelningshistoriken.
      Här är en kort, tänkvärd, artikel: https://www.forbes.com/sites/kenkam/2018/07/06/3-stocks-you-need-to-reconsider-att-general-electric-and-intel/
      Hälsningar T

      Radera